ראשי » טיפים » מה חשוב לאכול בהריון? – טיפים לתזונה טובה בתקופת ההיריון

מה חשוב לאכול בהריון? – טיפים לתזונה טובה בתקופת ההיריון

המיתוס "אוכלת בשביל שניים" כבר ממזמן לא קשור לכמות הקלוריות. בהריון המזון שאת צורכת הוא מזון שמשרת גם אותך וגם את התינוק. הרכב המזון מבחינה בריאותית והמגוון שאת אוכלת, משפיעים על הבריאות של העובר ועוזרים לך להתמודד עם החודשים המעגלים הללו. לכן, ישנם מזונות שכדאי וחשוב לאכול במהלך תקופת ההריון. יחד עם זאת, התזונה חייבת להיות מאוזנת. אז מה חשוב לאכול בהריון? יצאנו לבדוק במיוחד בשבילך.

אספרגוס - חשוב לאכול בהריון

מה חשוב לאכול בהריון? באופן מפתיע אספרגוס. ירק קטן ומפתיע במיוחד, שיהפוך במהירות לחבר הכי טוב שלך במהלך תקופת ההריון. האספרגוס עשיר בחומצה פולית והוא מסייע בהפחתת הסיכויים להיווצרות של מומים מולדים. מעבר לכך, זה הוא ירק שיהיה לך כיף לנשנש בדרכים שונות ובתיבולים שונים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

יוגורט בטעמים שונים - אוכל חשוב להריון

גם בשגרה אבל בעיקר במהלך תקופת ההריון הצריכה של יוגורט היא החלטה בריאה מבחינה תזונתית. היוגורט מכיל אבץ בכמויות גבוהות. מה שעוזר להתפתחותה וכמות והבנייה של הדי-אן-איי בגופו של התינוק. מעבר לכך, כמו כל מוצרי החלב האחרים יוגורט הוא מוצר עשיר בסידן. ולכן יסייע במניעת העצמות של התינוק ובחיזוק מערכת השלד שלך. ולבסוף, ישנם מעדני יוגורט שמכילים כמויות גדולות של חיידקים ידידותיים שמחזקים את המערכת החיסונית ותורמים לפעילות מעיים סדירה.

גבינות לבנות וגבינת קוטג' - סידן לעצם וחלבון לשרירים

גבינות לבנות וגבינת קוטג באופן כללי, גבינות ומוצרי חלב האם כמו מקור מעולה לסידן. אבל, דווקא הגבינות הלבנות הן חשובות במיוחד, בגלל רמות גבוהות יחסית של חלבונים. החלבונים עוזרים לבנות את מערכות השריר ואת האיברים הפנימיים של העובר במהלך ההריון. תזונה עשירה בחלבונים גם שומרת על המשקל שלך לאורך ההריון. וכך מאפשרת הריון תקין ועלייה במשקל בקצב קבוע.

ביצים - חלבונים חשובים לתזונה בהריון

מקור נוסף לחלבונים ברמה גבוהה במיוחד הוא הביצים. כמובן שאתם חייבות לשמור על צריכה מתונה של ביצים בגלל כמויות כולסטרול  גבוהות. אבל בשילוב עם רמות ויטמין b גבוהות במיוחד, זו היא בחירה חשובה מאוד. הביצים עוזרות להתפתחות המוח של התינוק, והן יכולות לשפר ביצועים קוגניטיביים בעתיד. ההמלצה היא לצרוך ביצה קשה אחת ביום לכל הפחות, או חביתה העשויה משלושה חלבונים וחלמון אחד כדי לאזן את כמויות הכולסטרול והשומנים.

שעועית שחורה - חיזוק הברזל בדם דרך אוכל בתקופת ההריון

במהלך תקופת ההריון, מערכת כלי הדם עוברת שינוי עצום ומכפילה את גודלה. כדי לתמוך במערכת הדם שלך, את חייבת לצרוך שעועית שחורה בכמויות גדולות. זו היא קטניה עשירה באשלגן שמסייעת באיזון לחץ הדם, מה ששומר על התפתחות בריאה של ההריון והרגשה טובה שלך. כמו כן, כמויות גבוהות של סיבים תזונתיים עוזרות לפעילות הקיבה. אשר מושפעת כמויות ברזל גדולות שנשים מקבלות לאורך התקופה. בישול נכון של השעועית ימנע תופעות של גזים. וכך יאפשר לך להנות מארוחה מזינה ובריאה בכל שלב.

מים - מפחית נפיחות ומקל בתנועה יומיומית בהריון

אז נכון שמים הם לא מאכל. אבל כדי לעבור את תקופת ההריון בשלום, את צריכה לשתות מים, והרבה. ראשית לכל כדי להפחית את תחושת הנפיחות ולהקל עליך בתנועה היומיומית. אך יחד עם זאת, כדי להסדיר את פעילות המעיים ולהוציא חומרים רעילים מהגוף שלך. ההמלצה היא לשתות מעל לשני ליטרים של מים מדי יום במהלך התקופה. ואם את נמצאת בהריון במהלך חודשי הקיץ, אפילו יותר.