ראשי » טיפים » אמהות חדשות – בריאות הנפש שלכן חשובה לכן

אמהות חדשות – בריאות הנפש שלכן חשובה לכן

במהלך תקופת ההריון יש רק דבר אחד שמעסיק אתכם באופן קבוע והוא הלידה. אבל רגע אחרי שאת משתחררת מבית החולים, ההתרגשות סביבך מתחילה לרדת והשגרה חוזרת. בשלב הזה, נשים רבות חוות בעיות אשר משפיעות על בריאות הנפש בצורה אחרת. ההתמודדות עם דיכאון שאחרי לידה היא התמודדות מורכבת, בוודאי כאשר את  המטפלת העיקרית הילד הקטן. ולכן, את חייבת לקבל את הכלים המתאימים לטיפול ולעיתים גם ליווי מקצועי.

הכרי באתגרים הנפשיים והפיזיים שלך

החזרה הביתה מבית החולים, היא רגע משמעותי שמשנה לגמרי את החיים הזוגיים שלכם. מכאן ואילך, אתם שלושה, על כל המשתמע מכך. אבל, בשבועות של אחרי הלידה, מרבית האימהות נמצאות לוודא בחופשת הלידה ומתמודדות עם אתגרי בריאות הנפש לבדן. השלב הראשון בדרך להתמודדות עם הבעיה הוא ההכרה באתגר. קחי את הזמן להבין מה את מרגישה מבחינה נפשית אבל גם מבחינה פיזית. העייפות, הלחץ והתשישות לא עוזרים להחליט בצד בצורה אפקטיבית עם הבעיה. כך שאת צריכה לנצל את השעות שבהם התינוק שלך ישן כדי לנוח בעצמך לצבור אנרגיה. ובהדרגה ה, לצאת מתוך מעגל הקסמים כדי להחזיר את השלווה והאיזון לחייך.

נסי למצוא את השקט ברגעים הקטנים לשלוות בריאות הנפש שלך

השלווה הפנימית שלך, תעזור לך להתמודד עם כל הרעש בחוץ. ואת חייבת למצוא את הדרך להגיע אליה על הצד הטוב ביותר.לצד הרגלי שינה בריאים לך ולתינוק, יש עוד דרכים שבהן את יכולה למצוא שלווה. יש מי שתבחר לצאת לטיולים ולעשות פעילות ספורטיבית תחת כיפת השמיים. ויש מי שתבחר לנצל את הזמן לטיול בין כל בתי הקפה הכי טרנדיים של תל אביב. כך או כך, את צריכה למצוא את המקום שבו את מרגישה בנוח. יש הזדמנות לפגוש איזו חברה טובה או אחות יקרה ואהובה, אז שתפי אותן ברגשות ובתחושות שלך. עם התינוק או בלעדיו, זמן האיכות שלך עם עצמך הוא חשוב מאוד. כך שאת צריכה לעמוד על שלך ולמצוא את הדרך הנכונה לקבל קצת שקט.

רוצה לקבל פגישת ייעוץ חינם? השאירי פרטים

צרי את שגרת החיים החדשה לכל המשפחה

חופשת הלידה של נשים רבות, היא תקופה שמלאה בחוסר סדר וארגון. קשה להתרגל לעובדה שבבית שלך יש תינוק שלא תמיד נרדם לפי הדרישות שלך. ועדיין, אימהות אשר מתמודדות עם בעיות בריאות הנפש צריכות להילחם דווקא על השגרה. אז נכון, הגישה הבסיסית של נשים רבות היא להילחם על שגרת השינה. אבל אנחנו מדברות דווקא על שגרת הבילוי המשפחתית. את ובן הזוג צריכים להוקיר תודה על הילד המקסים שלכם. והדרך המופלאה ביותר להכיר תודה היא על ידי זמן משפחה קבוע. בין אם פעם ביום ובין אם פעם בשבוע, צרו מסגרת זמן פרטית ואינטימית, להכיר את התינוק שלכם. זה יעודד אותך ברגעים הקשים ויגרום לך להבין על מה את נלחמת בכל הכוח.

בקשי עזרה מקצועית בעת הצורך

ולסיום, הדבר החשוב ביותר שאת צריכה לזכור, כאשר אתם מתמודדת עם דיכאון אחרי לידה הוא שאת לא לבד. אף פעם את לא לבד. יש מעגלי תמיכה רבים סביבך, והם יכולים לעזור בכל שלב של הדרך. ויחד עם המשפחה והחברים, ישנם גם אנשי מקצוע שזה הוא התפקיד שלהם. אז אם את מרגישה שאת לא מצליחה להתמודד עם שינוי השגרה הפתאומי, עצרי ופני לקבלת עזרה מקצועית.