ראשי » הורים » ילד עם צרכים מיוחדים – האם תצטרכו להוריש יותר?

ילד עם צרכים מיוחדים – האם תצטרכו להוריש יותר?

יש לא מעט משפחות שבהן יש ילד עם צרכים מיוחדים לצד ילדים בריאים. לאורך כל החיים אותם ילדים עם צרכים מיוחדים זקוקים לתשומת לב שונה מההורים. פעמים רבות, גם בעת כתיבת הצוואה, עולה הדילמה: איך מקבלים החלטה לגבי הנושא של ירושה לילדים? האם הילד עם הצרכים המיוחדת צריך לקבל יותר? זו דילמה מורכבת, ועל כך נדבר במאמר שלפניכם.

ירושה לילדים – מה הדילמה?

בבואנו לדבר על ירושה לילדים שכוללת ילד עם צרכים מיוחדים, עלינו להבין תחילה את הדילמה. מצד אחד, זה טבעי שהילד עם הצרכים המיוחדים יזדקק ליותר עזרה כלכלית כשההורים כבר ילכו לעולמם. מצד שני, הילדים הבריאים במשפחה עלולים להרגיש מקופחים. חשוב לציין שלא פעם תחושת הקיפוח היא משהו שהילדים הבריאים במשפחות כאלה מתלוננים עליו לאורך שנים. כלומר, כבר בילדות הם נאלצו לדחות את צרכיהם כי ההורים היו עסוקים יותר בצרכי הילד המתקשה. לכן הדילמה היא: האם גם במסגרת ירושה לילדים נרצה להמשיך ולהצניח את תחושת הקיפוח?

האם ערך השוויון הוא מעל הכול?

הורים רבים מתלבטים האם בשם ערך השוויון עליהם לחלק את הירושה שווה בשווה. ברור להם שאחד מהילדים זקוק ליותר עזרה. יחד עם זאת, כדי לא לפגוע בילדים האחרים הם יחלקו את הרכוש באופן שווה. מובן שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת, שכן זו שאלה עקרונית חשובה ומהותית. מה שכן, להיות מודעים לכל הדילמות האלה זה כבר צעד ראשון וחשוב. הורים שנמצאים בסיטואציה הזאת ויהיו מודעים למורכבות שלה יוכלו לקבל החלטה שתהיה נכונה להם. לכן כדאי לחשוב על הדברים מראש, עוד לפני שמגיעים למעמד של חתימה על צוואה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

ירושה לילדים - מי יכול לעזור לכם לקבל החלטה

אתם פונים אל עורך דין ירושה כדי לכתוב צוואה שכוללת ירושה לילדים שלכם? מתלבטים איך לחלק את הרכוש? חשוב להבין שיש משמעות גם לרכוש שאתם משאירים. כלומר, אם אתם משאירים לילדים רכוש רב והרבה כסף, החשיבות של החלוקה פחות גדולה. במצב כזה, אפילו אם תשאירו יותר לילד עם הצרכים המיוחדים, סביר להניח שגם הילדים האחרים יצאו מרוצים. מצד שני, אם הירושה בסך הכול אינה גדולה, יש יותר משמעות לשאלה מה כל ילד יקבל בסופו של דבר.

האם כדאי לדבר על הדברים עם הילדים?

סוגיה נוספת שעולה לעיתים בנושא של ירושה לילדים במצבים כאלה, היא האם לדבר על הדברים עם הילדים. כלומר, האם כדאי להתייעץ עם הילדים לגבי הכוונה לחלק את הירושה לא באופן שווה? באופן עקרוני, התשובה היא כן. כל עוד הילדים יהיו מועדים לעניין מראש, לא תהיה להם הפתעה מאכזבת בבוא העת. מצד שני, זה גם עניין מאוד אינדיבידואלי. זה תלוי, למשל, איך הילדים הבריאים התמודדו לכל אורך החיים עם היותם אחים לילד עם צרכים מיוחדים.