ראשי » אמהות » אימון לאחר לידה – למה זה כל כך חשוב?

אימון לאחר לידה – למה זה כל כך חשוב?

אין הרבה שלבים מרגשים, וגם מסובכים, בחייה של אישה כמו השלב של אחרי הלידה. היום כבר יותר מדברים על זה, אך הקשיים עדיין שם ולא תמיד נעים להודות בהם. מצפים מאתנו להיות שמחות ונרגשות, אך בפועל, אנחנו מביטות במראה ולא מרוצות. זה נשמע לך מוכר? אימון אחרי לידה זה הפתרון.

מה זה אומר אימון אחרי לידה?

כאשר מדברים על אימון אחרי לידה לא מדברים, כמובן, על אימון שתעשי ביום שאחרי הלידה. מדברים על החזרה לשגרת האימונים אחרי תקופה מסוימת, ויש כמה דברים שאת חייבת לדעת בנושא. למשל, אם את שייכת לאותן נשים שכן עשו פעילות גופנית לפני הלידה, ההדרגתיות היא נקודה חשובה. במילים אחרות, את לא באמת יכולה להתחיל עם אימון אחרי לידה כבר אחרי שבוע או שבועיים. אפילו אם תרגישי טוב מבחינה פיזית, את כן חייבת לתת לזמן לעשות את שלו. לידה זה אומר דבר טבעי, אך זו טראומה לגוף. לכן ברור מדוע הגוף צריך להתאושש ומשכב הלידה המומלץ הוא בין 6-8 שבועות. אם החלטת לחזור להתאמן, חשוב מאוד שלא תעשי זאת בבת אחת אלא בצורה הדרגתית. נסי לבדוק איך את מרגישה אחרי אימון או שניים וכך תוכלי לקבל החלטה לגבי המשך האימונים. 

אימון בעזרת איש מקצוע מומחה

הנקודה הנוספת שחשוב מאוד לקחת בחשבון כשמדברים על אימון אחרי לידה, זו ההדרכה. את לא נמצאת במצב רגיל ולכן, אפילו אם לפני ההיריון עשית ספורט לבד, עכשיו המצב שונה. מאוד מומלץ לפנות אל מדריך מקצועי שיוכל לעזור לך. כך תוכלי להיות בטוח שאת עושה אימון אחרי לידה בצורה שנכונה לגוף שלך, ויש לכך חשיבות אדירה. את לא באמת רוצה לפגוע בעצמך או להכביד על עצמך אחרי הלידה. לכן חשוב מאוד להיעזר במאמן מקצועי שיוכל ללוות אותך לכל אורך הדרך. זה לא משנה אם את עדיין במסגרת של חופשת לידה או לא. מה שכן חשוב, זה להבטיח שתקשיבי לגוף שלך, כי עכשיו יש לך גם תינוק שאת חייבת לדאוג לו. 

לסטודיו הקרוב לביתך השאירי פרטים ונחזור אליך
אימון אחרי לידה
בואי להוריד את הקילוגרמים המיותרים שכל כך מפריעים לך

פעילות גופנית עם התינוק

נשים רבות חושבות על אימון אחרי לידה ולא מבינות איך לבצע זאת בפועל. הרי עלי לעזוב את התינוק כשאני עושה פעילות גופנית. זה נשמע לך מוכר וגם את חוששת? חשוב שתביני: היום אפשר לעשות פעילות גופנית גם עם התינוק. אם תהית מה זה פילאטיס עם תינוק, את לא תאמיני שתגלי עד כמה האפשרויות רבות. ראשית, יש היום עוד ועוד מקומות בארץ שבהם ניתן לעשות אימוני פילאטיס עם תינוק. שנית, כמובן שגם במקרה של פילאטיס שתעשי עם התינוק – הכול יקרה בקצב שלך ובהתאמה ליכולות שלך. 

החיבור המיוחד לתינוק בשיעורי פילאטיס אחרי הלידה

במסגרת אימונים שתעשי במשותף עם התינוק, התנועה תהיה איטית ורכה. הרעיון הוא כמובן לא רק להזיז את הגוף, אלא גם לערסל את התינוק. בנוסף, מדהים לראות כיצד במסגרת אימוני פילאטיס שאחרי הלידה, החיבור עם התינוק הולך וגדל. יש לך הזדמנות פז לא רק לדאוג לעצמך ולגוף שלך אחרי הלידה, אלא גם לבלות עם התינוק. איש לא מבקר אותך וזה לא משנה מה בעלך חושב. אף סבתא לא תגיד לך אם לתינוק שלך קר או חם, כי זה רק: את, התינוק והתנועה הנעימה של הגוף. כמובן שמדובר על אימונים שגם מחזקים את גופך ועוזרי לך לחטב אותו מחדש, ולכן ברור שזה מומלץ.