ראשי » טיפים » איך בוחרים גן ילדים?- דגשים חשובים לפני השנה החדשה

איך בוחרים גן ילדים?- דגשים חשובים לפני השנה החדשה

אחת השאלות הקשות והמוכרות ביותר בחייהם של הורים טריים, המעבר לגן ילדים. אחרי כמה חודשים טובים של חיי משפחה סגורים, אתם צריכים לעשות שינוי תפיסתי. אמהות רבות מוצאות את התהליך מאתגר במיוחד. ולכן משקיעות מחשבה ומאמצים ונכונות לנסות להבין איך בוחרים גן ילדים איכותי ומקצועי. לא תמיד התשובה לשאלה היא קלה, החששות הרבים מלווים אתכם לאורך הדרך. אז כדי להרגיע את החשש ולעזור לכם לבחור, אספנו לכם כמה טיפים מנצחים לבחירת גני ילדים.

הגדרת גבולות הגזרה לחיפוש

בתור הורים, יש עולם ערכים אישי וחברתי שמלווה את חיינו. כבר מהיום הראשון אתם רוצים ליצור סביבת חיים שהולמת את הערכים הללו. ובכך מקנה לילדים שלכם את החינוך שאתם מאמינים בו. גני הילדים המקום שבו כל עולם הערכים שלכם צריך לבוא לידי ביטוי בשיטת החינוך ובחוויה שהילד מקבל. מה שאומר תהליך בחירת גן ילדים מתחיל בהבנת הציפיות והדרישות שלכם. רצוי לקחת את הזמן ולבנות רשימה אשר תלווה אותכם לאורך כל תהליך החיפושים ותכיל את החלומות שלכם.

איך מרגישה החוויה בגן?

השאלה המעניינת ביותר וגם החשובה ביותר לגננות היא איך נראה יום שגרתי בגן הילדים. זה כבר לא מספיק שהגננת תתאר לכם את שגרת הפעילות ואת החזון החינוכי במילים שלה. תרצו לראות האם הילדים יכולים להסתובב בגן באופן חופשי, אם הם רוקדים ושרים? האם צוות הגננות מתנהג בצורה המתאימה לילדים. איך נראית הדינמיקה בין הגננות והילדים ובין הילדים עצמם. כל אלו הן שאלות שיעזרו לכם להבין לאן בדיוק הילד שלכם נכנס. קיימים גני ילדים שיסכימו לאפשר לכם להיכנס אל תוך הגן ולקבל הצצה. ויש אחרים שבהם אתם תוכלו לעמוד מחוץ לגני ילדים ורק לראות מרחוק. אבל חשוב לבקש הזדמנות והצצה פנימה אל תוך הגן בהקדם.

השיחה הראשונה – נותנת את הרושם המתאים

בשיחת הטלפון הראשונה, כבר אתם תוכלו ללמוד המון על האופן שבו הגן מתנהל בשיגרת היומיום. יש שאלות טכניות שיעלו על הפרק, ויעזרו להבין איך בוחרים גן ילדים. ובניהן ניתן למצוא שאלות כמו גודל חלל הפנים, כמות הילדים בכל כיתה, או חלוקה לשכבות גיל. כמו כן ניתן ללמוד על שגרת היום לסדר היום. התכנים החינוכיים שנלמדים בגן ואפילו על ההכשרה של המטפלות. כיתבו את כל המידע הטכני הזה כדי ליצור השוואה בין הגנים השונים וכך לדעת איזה גן עומד ביותר קריטריונים. אל תהססו לשאול את כל השאלות בשיחה הזו, שכן היא תהיה המסננת הראשונה בדרך לבחירת הגן.

תנאי היגיינה

מלכתחילה, גני ילדים הם מקומות שבהם מאוד קשה לשמור על סטנדרט היגיינה ברמה גבוהה. ילדים עסוקים כל היום בפעילות ספורטיבית, יוצאים ונכנסים מהגן. אוכלים, מציירים ובכלל מתנהגים כמו ילדים בגן. יחד עם זאת, בפעם הראשונה שבה אתם מסתכלים על הגן, כדאי לבחון מהי שגרת הניקיון של הצוות והילדים? האם הצוות מנקה את חללי הפעילות השונים? 

הילדים לוקחים חלק פעיל בשגרת הסדר והארגון? האם הפעילויות בגן מתנהלות בסביבה נעימה ומטופחת. אם חשוב לכם ליצור את התנאים הללו בשביל הילד, כדאי להסתכל איך הגננות מתנהגות.

רוצים לקבל עידכונים לגני ילדים בסביבה שלכם? השאירו פרטים