ראשי » שלבי התפתחות » טעימות לתינוק – מה חשוב לדעת ואיך עושים את זה נכון?

טעימות לתינוק – מה חשוב לדעת ואיך עושים את זה נכון?

בסביבות גיל 4-6 חודשים, התינוק שלכם נמצא בשלב שבו הוא מתחיל להכיר מזון שונה מתמ"ל. שלב טעימות לתינוק הוא שלב התפתחותי המחייב אתכם להכיר את התינוק. מה שאומר שצריך להתכונן לניסיונות רבים (וגם לא מעט אכזבות ואתגרים). אז איך אתם יודעים שהגיע הזמן להתחיל טעימות לתינוק? ואיך עוברים את השלב הזה בשלום? כל הפרטים בהמשך הכתבה.

שלב טעימות לתינוק הגיע - ביי ביי לחלב

בחודשים הראשונים שלאחר הלידה, התזונה העיקרית של כל תינוק היא חלב. בין אם חלב אם וסין אם תחליף חלב, זה הוא רק שלב זמני שלא נמשך לעד. כמו כל תינוק סקרן, גם התינוק שלכם בשלב מסוים, יתעניין במזונות חדשים בפרק הזמן שבין ארבעת לששת החודשים הראשונים של חייו. וכאן נכנס לתמונה שלב טעימות לתינוק. בשלב ההתפתחותי הזה, הילד מתנסה במגוון עצום של מאכלים חדשים, בכמויות קטנות. החשיבות של טעימות לתינוק נעוצה בהסתגלות ההדרגתית. המערכת החיסונית של הילד לומדת להכיר חומרים ומרכיבים שונים במזון, ומפתחת יכולות התמודדות עם אוכל בהתאמה. כמו כן, זו היא דרך להשלים צרכים תזונתיים בצורה רחבה ולבצע את המעבר ממזון נוזלי למוצק, בקלות.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

איך אפשר לדעת שהילד מוכן לשלב הטעימות?

ישנם שלוש דרכים שמאפיינות את הבשלות לשלב טעימות לתינוק, והן:

  1. פעולת החיקוי – ילדים בשלבים המוקדמים של החיים, לומדים את מרבית הכישורים לפי חיקוי. ילד שמגיע לשלב טעימות לתינוק, הוא ילד שינסה להראות התנהגות בוגרת בכל הנוגע לאוכל. למשל, התעניינות במזון שנמצא בצלחת שלכם, והושטת יד לצלחת.
  2. תנועות הפה והיציבה – התגובה של הילד למזון רך או מוצק בקדמת הפה, מעידה על המוכנות שלו. אם הילד מנסה לבצע תנועת בליעה, הוא מוכן לאכול במו ילד גדול. מבחינה פיזיולוגית, המוכנות לשלב טעימות לתינוק, תלויה גם בעוצמה של שרירי הגב והצוואר. ילד שמצליח לשבת זקוף ולהחזיק את עצמו, עושה את הצעד הראשון בדרך להסתגלות לאוכל של גדולים.
  3. דחייה ורתיעה התנהגותית – ילד שמכניס אוכל לפה אבל לא מוכן לבלוע. ילד שלא מוכן לקבל את האוכל לפיו. ילד שבוכה וצועק בכל פעם שבה מנסים להאכילו במזון רך ומוצק. הוא ילד שעדיין לא יכול להתמודד עם שלב המעבר. ההמלצה בסיטואציה כזו היא להמתין כמה ימים ולנסות שוב. אם אין התקדמות, התייעצו אם האחות המלווה של טיפת חלב.

טעימות לתינוק - איך מתחילים?

כמובן שאי אפשר לקפוץ ישר למאכלים של גדולים, אז הלחמים והטוסטים יכולים לחכות. אבל, בהחלט אפשר להתחיל עם מזון במרקם טחון, ובמנות קטנות מאוד (כפית או שתיים, פעמיים ביום). לרוב, מדובר על מזונות עשירים בברזל ובסיבים תזונתיים, אשר עדיין עונים על ההגדרה של "מזון לתינוקות". בשר עוף, בקר והודו, דגנים, קטניות וביצים. כל פעם מנה אחת, שתאפשר לגופו של התינוק להתרגל להרכב המזון. ניתן לשלב גם מנות מדודות של ירקות ופירות, עשירים בסיבים תזונתיים איכותיים. טעימות לתינוק לא מחליפות את חלב האם, לפחות בשלבים הראשונים, ולכן צריך להמשיך לספק חלב. ובשלבים מתקדמים יותר, ניתן להגדיל את כמויות המזון הטחון על חשבון חלב האם.