ראשי » שלבי התפתחות » טיפול בבעיית גזים אצל תינוקות – המדריך המלא לאם הצעירה

טיפול בבעיית גזים אצל תינוקות – המדריך המלא לאם הצעירה

רגע אחרי הלידה כאשר את והתינוק שלך מתחילים להתרגל זו לזה. נוצרת שיגרת חיים חדשה ואת לומדת באינטנסיביות מה היא המשמעות של אמא. לא תמיד זה קל, ובעצם לרוב מדובר על אתגרים קשים במיוחד. זאת כאשר לא יודעים איך אפשר לעזור לילד שלכם להתמודד עם הכאבים והשינויים שהוא חווה.

הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בכל הקשור להתמודדות עם בעיית גזים אצל תינוקות. בעיה שיכולה להיות תופעה מאוד מתעתעת אצל ילדים רבים. לבעיית גזים אצל תינוקות יש היבטים רבים והיא יכולה לקבל טיפול בדרכים מגוונות במיוחד. בכתבה הבאה ננסה לעזור לך לקבל קצת יותר מידע על בעיה זו. וכן ליצור לעצמך את הדרך להגיע לפתרון והקלה בסבלו של הילד שלך.

מה היא בעיית גזים אצל תינוקות?

אם בעבר, תפיסת העולם של רבים מאיתנו סברה כי בעיית גזים אצל תינוקות היא תולדה של כאבי בטן וגזים בבטן. הרפואה של ימינו מספרת סיפור קצת אחר. באופן כללי, תינוקות מגיל שלושה שבועות ועד שלושה חודשים, יכולים לסבול מכאבי בטן. כאבים שמגיעים בכל שעות היום והלילה, אבל בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות. כאבים אלו מפרים את שלוותם של הילדים הצעירים. הדרך לאפיין את כאבי הבטן ולהגדיר אותם בתור בעיות גזים אצל תינוקות, עוברת בחוק השלוש. תינוק שבוכה באזור גיל שלושה שבועות, יותר משלוש שעות ביום, שלושה ימים בשבוע ובמשך שלושה שבועות, ללא בעיות רפואיות אחרות, סביר להניח שסובל מבעיית גזים בבטן. אבל, כדי להבטיח שאת מטפלת בבעיה הנכונה, כדאי ורצוי לפנות לעזרה. גשי לאחות בטיפת חלב או לרופא הילדים, כדי לקבל אבחנה נכונה ומקצועית.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

איך אפשר לטפל בבעיית גזים אצל תינוקות?

הטיפול בבעיית גזים אצל תינוקות הוא טיפול שמבוסס בעיקר על מגע. יש כל מיני דרכים מסורתיות להעניק מגע חם ומרגיע שמקל על כאבי הבטן. זה מאפשר לתינוק לחזור לשנתו השלווה, כך שאת יכולה להתנסות בדרכים שונות עד למציאת הדרך הטובה ביותר לילד שלך. בין היתר, תנוחות מסוימות כמו תנוחת נמר על העץ (צפו בוידאו). תנוחה המשחררת את השרירים הכואבים באזור הבטן, ומרגיעות את מערכת העיכול של הילד. כך שהנשיאה של תינוק במנשא, ערסול הילד, וההחזקה בידיים עוזרות מאוד להרגיע את הכאבים. כמו כן, אתם יכולים לעשות שימוש בטכניקות תנועה בנוסף למגע. זאתב כדי להקל על הכאבים וליצור תנועות מרגיעות שמרדימות את התינוק. על ידי עיסוי, כדור פיזיו, הנקה ואפילו אמבטיה עם תנועות מים קלות. תוכלו לשחרר את הגוף של הילד בקלות יחסית.

היכרות עם התינוק שלך היא הדרך הכי טובה להקל עליו

כמו שאת בוודאי מצליחה להבין, הדרך הכי טובה לתת לילד שלך רגיעה והרפיה מבעיות גזים אצל תינוקות, היא על ידי הכרות. את רוצה להכיר את הפעולות שמרגיעות את הילד שלך, ולשם כך צריך לעבוד בשיטה של ניסוי וטעיה, תוך תשומת לב לכל השינויים הקטנים. בכל פעם שבה הילד שלך סובל, כדאי לנסות טכניקה אחרת של הרגעה ולראות מה תהיה תגובתו של הילד. לאט ובזהירות, תהיה לך עבודה טובה בנוגע לטכניקות הטובות ביותר שמתאימות לגוף של הילד שלך ועוזרות לך להרגיע אותו בכל פעם שבה הוא סובל מכאבים עזים בבטן.